Η οστεοαρθρίτιδα του σκύλου

Η οστεοαρθρίτιδα είναι μια πάθηση που εμφανίζεται συχνά στους σκύλους, και μπορεί να μειώσει πολύ την ποιότητα της ζωής τους. Προσβάλλει τις αρθρώσεις και εκδηλώνεται με χρόνιο πόνο, που δυσκολεύει το περπάτημα του σκύλου. Η βλάβη εντοπίζεται βασικά στους αρθρικούς χόνδρους.

Ο αρθρικός χόνδρος καλύπτει τα οστά στα σημεία που έρχονται σε επαφή μεταξύ τους, δηλαδή στις αρθρώσεις και προσφέρει εύκολη κίνηση χωρίς τριβές (δεν τρίβεται κόκαλο με κόκαλο), απορρόφηση των κραδασμών και άλλες σημαντικές λειτουργίες, που είναι απαραίτητες για την υγεία της άρθρωσης.

Πώς παθαίνει βλάβη ο χόνδρος; Με πολλούς μηχανισμούς. Εκφύλιση του χόνδρου μπορεί να εμφανιστεί λόγω ηλικίας. Επίσης, όταν υπάρχει αστάθεια της άρθρωσης (πχ ρήξη πρόσθιου χιαστού συνδέσμου), ή διαταραχές στη μορφή της άρθρωσης, που οδηγούν στο να ασκούνται μη φυσιολογικές δυνάμεις στον αρθρικό χόνδρο (πχ δυσπλασία του ισχίου, δυσπλασία του αγκώνα). Τέλος, οποιαδήποτε πάθηση της άρθρωσης (πχ ενδοαρθρικό κάταγμα, σηπτική αρθρίτιδα) μπορεί να καταλήξει σε οστεοαρθρίτιδα.

Εκτός από τη βλάβη στους χόνδρους, όταν έχουμε οστεοαρθρίτιδα εμφανίζεται στην άρθρωση και μια σειρά από άλλες μεταβολές. Αρχίζει να παράγεται οστό γύρω από την άρθρωση (οστεόφυτα). Παρατηρείται ίνωση στους ιστούς γύρω από την άρθρωση, σκλήρυνση του οστού που καλύπτεται από τον χόνδρο, και φλεγμονή του αρθρικού θυλάκου. Όλα αυτά, βασικά καταλήγουν σε μια άρθρωση που πονάει, είναι διογκωμένη, και έχει μειωμένο εύρος κίνησης. Ανάλογα με την άρθρωση ή τις αρθρώσεις που έχουν προσβληθεί, ο σκύλος κουτσαίνει με χαρακτηριστικό τρόπο.

Για τη σωστή διάγνωση της οστεοαρθρίτιδας, ο κτηνίατρος συνήθως χρειάζεται να δει το σκύλο να περπατάει, και στη συνέχεια να ψηλαφίσει τις αρθρώσεις και να τις υποβάλλει σε παθητικές κινήσεις. Μετά, συνήθως χρειάζεται να βγουν ακτινογραφίες, στις οποίες φαίνονται οι χαρακτηριστικές μεταβολές της άρθρωσης, που σημαίνουν οστεοαρθρίτιδα.

Η οστεοαρθρίτιδα είναι μια πάθηση που δεν γίνεται ποτέ τελείως καλά. Οι μεταβολές που έχουν συμβεί στην άρθρωση είναι οριστικές, και πρέπει πια να μάθουν ο σκύλος και ο ιδιοκτήτης να ζουν με αυτό.Για να βοηθήσει το σκύλο, ο κτηνίατρος προσπαθεί να μειώσει στο ελάχιστο τον πόνο και να κάνει την άρθρωση να λειτουργήσει όσο το δυνατόν καλύτερα, ώστε να εξασφαλίσει την καλύτερη δυνατή ποιότητα ζωής.

Για να μειωθεί ο πόνος στην άρθρωση, συνήθως χρειάζεται να χορηγηθούν στο σκύλο για λίγο καιρό αντιφλεγμονώδη φάρμακα και να ξεκουραστεί.

Αν ήταν άνθρωπος, θα του λέγαμε να μείνει στο κρεβάτι για λίγο καιρό. Στο σκύλο, επειδή αυτό δεν γίνεται, περιορίζουμε στο ελάχιστο την κίνηση. Ο περιορισμός της κίνησης είναι απόλυτα απαραίτητος, γιατί αλλιώς μπορεί να έχουμε τα αντίθετα αποτελέσματα! Προσέξτε πού είναι ο κίνδυνος: τα αντιφλεγμονώδη σταματούν τον πόνο στην άρθρωση. Ο σκύλος δεν αισθάνεται πια πόνο και θέλει να τρέξει και να παίξει.

Πρέπει οπωσδήποτε να μην τον αφήσετε για λίγο καιρό, γιατί αλλιώς θα φορτίσει τους χόνδρους του με δυνάμεις που δεν είναι έτοιμοι να τις δεχτούν! Αν γίνει αυτό, θα υποστούν χειρότερες βλάβες! Χρειάζεται ένα χρονικό διάστημα ανάπαυσης του χόνδρου, για να μπορέσει να βελτιωθεί η κατάστασή του.

Αφού περάσει η φάση αυτή και βελτιωθεί η κατάσταση, χρειάζεται ήπια άσκηση, χωρίς να φορτίζεται πολύ η άρθρωση. Ιδανική θεωρείται η κολύμβηση, γιατί ισχυροποιεί τους μυς γύρω από την άρθρωση, χωρίς να την ταλαιπωρεί με το βάρος του σκύλου. Υπάρχουν και ειδικά μηχανήματα υδροθεραπείας για σκύλους.

Ιδιαίτερη προσοχή χρειάζεται στο βάρος του σκύλου, το οποίο ταλαιπωρεί τις αρθρώσεις. Αν ο σκύλος σας είναι υπέρβαρος πρέπει οπωσδήποτε να χάσει βάρος. Επίσης, καλό είναι να χορηγούνται και κάποια συμπληρώματα διατροφής που φροντίζουν το χόνδρο (γλυκοζαμινογλυκάνες, θειική χονδροϊτίνη κλπ).

Με τη σωστή διαχείριση της κατάστασης, ο πόνος μειώνεται και πολλοί σκύλοι έχουν μια πολύ καλή ποιότητα ζωής.

���ģ������http://BestMoban.Com,����ģ�������http://BestMoban.Com http://9host.cn http://bestsucai.com